Discussieforum Schiphollen top 10BUROJAN2018-06-07T11:21:08+02:00
Wat is uw mening over de Schiphollen Top 10.
Heeft u een mythe of een feit omtrent het Nederlandse vliegverkeer die niet aan de Top 10 mag ontbreken? Of heeft u een andere tip of opmerking? Discussieer mee en geef hieronder uw mening.
38 Comments
Waarom niet het vliegverkeer belasten gelijk aan het wegverkeer, dan is de trein ook over langere afstanden een goedkoper en beter alternatief en de kosten worden bij de vervuiler neergelegd. Simpeler kan het niet zijn, je bent in een keer meer dan de helft van het vliegverkeer en de daarbij behorende vervuiling kwijt.
Met de belasting op de vliegtuigbrandstof kun je de treinen sponsoren zodat het treinverkeer per km goedkoper kan worden.
Maar dat wil men niet want iedere regering wil zijn deel hebben van het luchtverkeer en graag ook nog een beetje meer als het ook maar even mogelijk is.
Iedereen die binnen een straal van 50 km van een luchthaven woont kan hier volop van mee genieten. rij maar eens over de snelwegen rond Schiphol en de kerosine dampen komen je van verre te gemoed.
De kosten van vliegen eerlijk maken zal enorm schelen. Vliegschaamte gaat ook veel betekenen. Als je veel vliegt, vooral als het puur voor de fun is, zal je meer en meer worden gezien een proleet. Barbie-gedrag. Niet meer vertellen over je stedentripje met het vliegtuig bij de koffie-automaat op maandagochtend. Totaal ongepast gedrag. Liberalen roepen dat ze vrijheid van handelen omhelzen, maar erkennen (gelukkig!) tegelijkertijd dat de vrijheid van de één is begrensd daar waar men een ander de vrijheid ontneemt. Mensen die vliegen ontnemen duizenden mensen de stilte waarin ze willen leven, slapen, recreëren. Welk recht is sterker? Het recht op stilte of het recht op herrie maken ? Het recht om in stilte milieuvriendelijk in de achtertuin te zitten of het recht om regelmatig met het vliegtuig op stedentrip te gaan?
Schiphol staat op de 3e plaats als drukste luchthaven van Europa. Voor een zeer dicht bevolkt klein landje al een plaats te hoog! Het mooie hart van Nederland en de bewoners lijden onder het voortdurende lawaai. Nergens wordt rekening mee gehouden. Of het nu Natura 2000 of stilte gebied is gewoon ieder 3 min. een vliegtuig er over heen op minder dan 3000 mtr. hoogte. Burgers en bewoners moeten aan veel regeltjes voldoen om er te mogen wonen en mogen niet gemotoriseerd de stilte gebieden in. Een lachertje toch?
Of het nu 48 of 76 decibel is het blijft lawaai. Economische belangen ? De prijs die daar voor betaald moet worden is veel te hoog. Geen natuur, recreatiegebieden en woningbouw meer in het centrum van Nederland. Veel zieke mensen door vervuiling en fijnstof. En we krijgen er helemaal niets voor terug !
Het is nu tijd om groei te stoppen. De klachten nemen hand over hand toe. Nederland moet leefbaar blijven. De vervuiler betaald en die tijd is wat mij betreft nu gekomen voor Schiphol.
Recreatie bedrijven in het Oosten en Noorden leveren in door geluidsoverlast. Geen goede Mkb’s en Mer gemaakt voor aankomendvliegveld Lelystad. Waar kan men vanuit het westen nog rust vinden in Nederland? Ik zie mij in het natuurgebied de Weerribben al zitten in een fluisterbootje met om de 6 minuten er boven een vakantie vlucht op 1800 meter of zelfs lager.
De minister is speelbal voor Schiphol en de Shell met het ministerie al jaren als kwade genius. De burger wordt niet betrokken of serieus genomen.
Helemaal eens met André. Het lijkt helemaal nergens op. Door al het lawaai wat ons te wachten staat wordt ons een prettige leefomgeving ontnomen. Onbegrijpelijk dat van Nieuwenhuizen dat accepteert, hoewel…….van haar kun je alles verwachten.
Waarom niet het vliegverkeer belasten gelijk aan het wegverkeer, dan is de trein ook over langere afstanden een goedkoper en beter alternatief en de kosten worden bij de vervuiler neergelegd. Simpeler kan het niet zijn, je bent in een keer meer dan de helft van het vliegverkeer en de daarbij behorende vervuiling kwijt.
Met de belasting op de vliegtuigbrandstof kun je de treinen sponsoren zodat het treinverkeer per km goedkoper kan worden.
Maar dat wil men niet want iedere regering wil zijn deel hebben van het luchtverkeer en graag ook nog een beetje meer als het ook maar even mogelijk is.
Iedereen die binnen een straal van 50 km van een luchthaven woont kan hier volop van mee genieten. rij maar eens over de snelwegen rond Schiphol en de kerosine dampen komen je van verre te gemoed.
De kosten van vliegen eerlijk maken zal enorm schelen. Vliegschaamte gaat ook veel betekenen. Als je veel vliegt, vooral als het puur voor de fun is, zal je meer en meer worden gezien een proleet. Barbie-gedrag. Niet meer vertellen over je stedentripje met het vliegtuig bij de koffie-automaat op maandagochtend. Totaal ongepast gedrag. Liberalen roepen dat ze vrijheid van handelen omhelzen, maar erkennen (gelukkig!) tegelijkertijd dat de vrijheid van de één is begrensd daar waar men een ander de vrijheid ontneemt. Mensen die vliegen ontnemen duizenden mensen de stilte waarin ze willen leven, slapen, recreëren. Welk recht is sterker? Het recht op stilte of het recht op herrie maken ? Het recht om in stilte milieuvriendelijk in de achtertuin te zitten of het recht om regelmatig met het vliegtuig op stedentrip te gaan?
Helaas vliegschaamte ken men niet, iedereen gaat voor een zo goedkoop mogelijke vlucht.
Zo is het nu eenmaal
Schiphol staat op de 3e plaats als drukste luchthaven van Europa. Voor een zeer dicht bevolkt klein landje al een plaats te hoog! Het mooie hart van Nederland en de bewoners lijden onder het voortdurende lawaai. Nergens wordt rekening mee gehouden. Of het nu Natura 2000 of stilte gebied is gewoon ieder 3 min. een vliegtuig er over heen op minder dan 3000 mtr. hoogte. Burgers en bewoners moeten aan veel regeltjes voldoen om er te mogen wonen en mogen niet gemotoriseerd de stilte gebieden in. Een lachertje toch?
Of het nu 48 of 76 decibel is het blijft lawaai. Economische belangen ? De prijs die daar voor betaald moet worden is veel te hoog. Geen natuur, recreatiegebieden en woningbouw meer in het centrum van Nederland. Veel zieke mensen door vervuiling en fijnstof. En we krijgen er helemaal niets voor terug !
Het is nu tijd om groei te stoppen. De klachten nemen hand over hand toe. Nederland moet leefbaar blijven. De vervuiler betaald en die tijd is wat mij betreft nu gekomen voor Schiphol.
Recreatie bedrijven in het Oosten en Noorden leveren in door geluidsoverlast. Geen goede Mkb’s en Mer gemaakt voor aankomendvliegveld Lelystad. Waar kan men vanuit het westen nog rust vinden in Nederland? Ik zie mij in het natuurgebied de Weerribben al zitten in een fluisterbootje met om de 6 minuten er boven een vakantie vlucht op 1800 meter of zelfs lager.
De minister is speelbal voor Schiphol en de Shell met het ministerie al jaren als kwade genius. De burger wordt niet betrokken of serieus genomen.
10.000 reizigers per dag op Schiphol ? dat kan toch niet waar zijn ? + dan het vracht verkeer per dag ????
Helemaal eens met André. Het lijkt helemaal nergens op. Door al het lawaai wat ons te wachten staat wordt ons een prettige leefomgeving ontnomen. Onbegrijpelijk dat van Nieuwenhuizen dat accepteert, hoewel…….van haar kun je alles verwachten.